Blíži sa marec a s ním aj čas daňových priznaní. Ak už podnikáte nejaký čas, viete, čo vás čaká, no ak ste si živnosť alebo s.r.o. otvorili len minulý rok, budete sa musieť popasovať s niekoľkodňovým procesom. Pripravili sme pre vás jednoduchý návod, ktorý vám pomôže zorientovať sa a podať daňové priznanie elektronicky správne.
Kto podáva daňové priznanie elektronicky?
Vo všeobecnosti sú to všetky právnické osoby zapísané v obchodnom registri, ktoré majú povinnosť komunikovať len elektronicky. Podania cez internet tak pre vás nemusia byť úplnou novinkou, no s prvým elektronickým daňovým priznaním odporúčame začať v dostatočnom predstihu. Celý proces prihlasovania a autorizácie nového subjektu totiž môže trvať aj niekoľko dní.
Čo budete potrebovať?
Ak ste daňové priznanie elektronicky ešte nepodávali, najprv budete musieť získať prístup k systému elektronických daňových priznaní (eDane) na webovej stránke Finančnej správy SR. Registráciu je možné vykonať pomocou eID (občianskeho preukazu s elektronickým čipom), pomocou KEP (kvalifikovaného elektronického podpisu) alebo cez registračný formulár. Rovnakým spôsobom, ako ste vykonali registráciu svoje konto následne autorizujete a po odovzdaní dokumentov takisto elektronicky podpíšete. Okrem dokumentov týkajúcich sa daní budete potrebovať aj eID a čítačku kariet, kam vložíte váš občiansky preukaz.
Ako postupovať pri podávaní daňového priznania elektronickou formou?
- Prihláste sa do aplikácie eDane pomocou svojho osobného certifikátu (eID alebo KEP), ktorým overíte svoju totožnosť.
- Vyberte si typ daňového priznania, ktoré chcete podať, a vyplňte ho elektronicky.
- Nezabudnite priložiť povinné prílohy
- Skontrolujte správnosť vyplnených údajov a podpíšte daňové priznanie elektronicky pomocou svojho osobného certifikátu (eID alebo KEP).
- Potvrďte a odošlite daňové priznanie elektronicky.
Vo vašom konte v aplikácii eDANE následne uvidíte históriu komunikácie - odoslané dokumenty a tiež stav spracovania, kde by mala byť uvedená informácia „Prijaté a potvrdené.“ Aplikácia eDANE vám slúži na elektronickú komunikáciu s Finančnou správou SR a na vypĺňanie tlačív. Všetky aktuálne tlačivá v nej sa dajú vyplniť a podpísať kvalifikovaným elektronickým podpisom (KEP) alebo elektronickou značkou a následne odoslať ako podanie. Ide o pomerne prehľadnú aplikáciu, no ak si v akomkoľvek bode nebudete vedieť podariť, neváhajte kontaktovať priamo finančnú správu. Vyhnete sa tak opravným podaniam a ďalším nepríjemnostiam.